Kedudukan Pendidik dan Tugas Pendidik
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9135Abstract
Tujuan penelitian ini untuk mengetahui kedudukan pendidik dan tugas pendidik, kedudukan yang sangat tinggi yang disebutkan dalam hadits jadilah engkau sebagai guru, atau pelajar atau pendengar atau pecinta, dan Janganlah engkau menjadi orang yang kelima, sehingga engkau menjadi rusak Kedudukan seorang guru menjadi penerang dalam kehidupan di dunia terlebih di akherat. Dalam konteks pendidikan Islam kedudukan guru sedemikan sangat penting Kedudukan guru dalam Islam sangat istimewa. Al-Ghazali menggambarkan kedudukan guru agama sebagai berikut, Makhluk di atas bumi yang paling utama adalah manusia, bagian manusia yang paling utama adalah hatinya. Seorang guru sibuk menyempurnakan, memperbaiki, membersihkan dan mengarahkannya agar dekat kepada Allah swt. Selain itu seorang pendidik memiliki tugas diantaranya sebagai pengajar yang mampu memberikan ilmunya kepada peserta didik, masyarakat dan lingkunganya. Sebagai pedidik yang mampu memberikan didikan terhadap berbagai aspek. Kemudian sebagai pemimpin.Downloads
Published
2022-11-20
How to Cite
Ritonga, I. A. ., Zahra, M. ., Ningrum, N. O. ., & Nurhalimah, N. (2022). Kedudukan Pendidik dan Tugas Pendidik. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 5392–5397. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9135
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Irfan Azhari Ritonga, Maulida Zahra, Natasya Olivia Ningrum, Nurhalimah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).