Asynchronous Learning In Reading Comprehension During The Pandemic Era
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.7342Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi siswa tentang pembelajaran asinkron dalam pemahaman membaca pada masa pandemi pada siswa kelas 8 SMP N 2 Trucuk. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif, dengan menggunakan angket untuk pengumpulan data yang terdiri dari 25 pertanyaan untuk siswa dan metode kualitatif dengan melakukan wawancara. Data diambil dari 64 siswa kelas VIII SMP. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa siswa memberikan persepsi positif tentang pembelajaran asynchronous dalam pemahaman bacaan bahasa Inggris. Hasil angket dan wawancara mengungkapkan bahwa pembelajaran asinkron dapat memotivasi siswa untuk belajar lebih aktif sambil juga mencapai hasil terbaik dalam pemahaman bacaan selama pandemi, dan mereka mendapat lebih banyak waktu untuk memahami teks bacaan mereka untuk menyelesaikan tugas membaca mereka.Downloads
Published
2022-10-07
How to Cite
Maknun, L. ., & Widyaningsih, . M. . (2022). Asynchronous Learning In Reading Comprehension During The Pandemic Era. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(5), 4480–4495. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i5.7342
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Lu’luil Maknun, Murti Widyaningsih
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).