Strategy of Madrasah Supervisory Supervision in Improving the Quality of Education
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.5690Abstract
Tujuan untuk dilakukannya penelitian ini adalah untuk memberikan gambaran, pemahaman dan analisa mengenai strategi supervisi bagi pengawas madrasah untuk meningkatkan mutu pendidikan. Penelitian ini menggunakan metode pendekatan kualitatif. Penelitian kualitatif menggunakan pendekatan analisis induktif dengan mengesampingkan hipotesis awal penelitian, tetapi mencari pola, bentuk dan tema-tema untuk dapat mengungkapkan data secara sistematis. Adapun hasil penelitian ini adalah dalam pelaksanaan supervisi, untuk meningkatkan mutu pendidikan, maka pengawas madrasah perlu memahami fungsi-fungsi supervisi yang merupakan tugas pokok sebagai supervisor pendidikan. Fungsi-fungsi utama supervisi pendidikan adalah: a) menyelenggarakan inspeksi, b) penelitian hasil inspeksi berupa data, c) penilaian, d) latihan, dan e) pembinaan. Hal inilah yang menjadi strategi bagi pengawas madrasah dalam meningkatkan mutu pendidikan.Downloads
Published
2022-07-27
How to Cite
Yunus, H. . (2022). Strategy of Madrasah Supervisory Supervision in Improving the Quality of Education. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(4), 2073–2080. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i4.5690
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Hanafi Yunus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









