Penerapan Media Pembelajaran Dengan Memanfaatkan Lingkungan Sekitar Sebagai Sumber Belajar Disekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4464Abstract
Perkembangan ilmu pengetahua yang semakin cepat terutama pada ilmu pengetahuan dan teknologi. Mengharuskan adanya sumber daya manusia yang memadai dengan begitu semua aspek akan berkembang denga pesat. Peran yang sanagat penting bagi guru pada proses pembelajaran tersebut. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan teknik pengumpulan data dengan study kepustakaan. Dengan menggunakan data sekunder berdasarkan penelitian terdahlu menunjukkan bahwa media ajar melalui lingkungan dapat memberikan stimulus pada peserta didik untuk bisa lebih memahami materi yang diajarkan.Downloads
Published
2022-06-01
How to Cite
Gultom, P. L. M., Qomisatun, P. A. ., Indriani, C. ., & Noviyanti, S. . (2022). Penerapan Media Pembelajaran Dengan Memanfaatkan Lingkungan Sekitar Sebagai Sumber Belajar Disekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 700–703. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4464
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Putri Lisa Melia Gultom , Prya Aprilia Qomusatun, Chindy Indriani, Silvina Noviyanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).