Analisis Kemampuan Membaca Pada Anak Sekolah Dasar di SDN 13/1 Rengas Condong
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4232Abstract
Jurnal ini menyelidiki kemampuan membaca siswa sekolah dasar di SDN 13 Rengas Condong yang bertempat di Kabupaten Batang Hari, Provinsi Jambi, Indonesia. Data dikumpulkan melalui pertanyaan-survei dan validasi wawancara. Kuesioner tersebut dibagikan kepada kepala sekolah, beberapa guru kelas, dan beberapa siswa. Berdasarkan sta-analisis statistik data, disimpulkan bahwa meskipun siswa telah diharuskan mampu membaca pada kelas rendah, masih ada beberapa siswa yang kurang memiliki kemampuan membaca meskipun telah berada di kelas tinggi. Siswa membaca untuk beberapa tujuan, yaitu untuk tugas sekolah, untuk membaca cerita yang menyenangkan, untuk meningkatkan kemampuan membaca mereka, dan untuk mendapatkan pengetahuan baru. Motivasi terbesar mereka membaca adalah karena tugas sekolah.Downloads
Published
2022-05-01
How to Cite
Aprilliansyah, A. ., Zahara, F. ., & Seprianto, R. . (2022). Analisis Kemampuan Membaca Pada Anak Sekolah Dasar di SDN 13/1 Rengas Condong. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 37–39. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4232
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Aldina Aprilliansyah, Fatimah Zahara, Riski Seprianto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).