Meningkatan Hasil Belajar Menggunakan Video Pembelajaran Di Youtube Pada Mata Pelajaran Desain Media Interaktif Kelas XII Multimedia SMK Negeri 9 Medan
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4179Abstract
Pada era Pandemi Covid-19 saat ini tuntutan akan tatanan kehidupan baru menggeser perubahan sistem kinerja dari kinerja offline ke kinerja online. Pada dunia pendidikan Kebijakan pemerintah untuk mengadakan pembelajaran online pada saat pandemi telah memunculkan berbagai permasalahan dalam proses pembelajaran. Pembelajaran online yang selama ini dilakukan dengan aplikasi Google Classroom dan zoom, namun banyak peserta didik mengalami kesulitan dalam proses pembelajaran dancenderung tidak dapat fokus ketika proses pembelajaran online berlangsung. Youtube adalah sebuah situs web berbagi video dan paling banyak disukai masyarakat.Downloads
Published
2022-05-01
How to Cite
Pasaribu, J. R. S. (2022). Meningkatan Hasil Belajar Menggunakan Video Pembelajaran Di Youtube Pada Mata Pelajaran Desain Media Interaktif Kelas XII Multimedia SMK Negeri 9 Medan. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(3), 1–9. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i3.4179
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2022 Johnie Rogers Swanda Pasaribu
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).