Pendidikan Agama Islam Di Perguruan Tinggi
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i4.17282Abstract
Pendidikan agama dianggap sebagai media efektif dalam internalisasi karakter luhur pada mahasiswa yang seharusnya mampu mengantarkan mahasiswa menjadi manusia unggul yang berakhlak al karimah serta menjadi insan kamil sesuai yang diharapkan. Pendekatan keagamaan dilakukan lewat bimbingan, pelatihan dan pengajaran untuk mengarahkan dan mendorong siswa untuk mempunyai citarasa beragama Islam. pelaksanaan Pendidikan Agama Islam di PTU adalah membentuk kepribadian dan karakter mahasiswa agar berperilaku religious. Mata kuliah PAI tidak semata-mata diberikan kepada mahasiwa hanya untuk memahami ajaran Islam saja, tetapi lebih dari itu diharapakan para mahasiswa setelah mengambil mata kuliah ini tertanam pada diri mereka nilai-nilai ajaran Islam yang terpancar pada sikap dan perilaku mereka sehari-hari.Downloads
Published
2023-08-04
How to Cite
Sari, D. ., Hayani, J. ., & Nurlaili, . N. (2023). Pendidikan Agama Islam Di Perguruan Tinggi. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(4), 199–207. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i4.17282
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Diana Sari, Jumra Hayani, Nurlaili Nurlaili
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).