Analisis Minat Mahasiswa Unimed Dalam Menulis Teks Ulasan
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i3.15087Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan faktor-faktor yang mempengaruhi minat seseorang untuk menulis teks ulasan dan untuk mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi kualitas teks ulasan yang ditulis. Metode penelitian artikel ini adalah penelitian deskriptif dengan pendekatan kuantitatif. Berdasarkan hasil penelitian berupa angket yang telah dikumpulkan melalui google form, disimpulkan bahwa minat mahasiswa Universitas Negeri Medan dalam menulis teks ulasan tergolong belum cukup baik. Namun, minat 6 orang mahasiswa Unimed dari berbagai jurusan yang dijadikan subjek penelitian terhadap pembelajaran Bahasa Indonesia tergolong baik dan merasa tidak kesulitan dalam menulis teks ulasan.Downloads
Published
2023-05-28
How to Cite
Siregar, D. K. ., Ulandari, N. ., Saputri, T. R. ., & Gultom, Y. M. . (2023). Analisis Minat Mahasiswa Unimed Dalam Menulis Teks Ulasan. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(3), 238–242. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i3.15087
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Desi Karina Siregar, Neni Ulandari, Tri Rahayu Saputri, Yosafat Maheswara Gultom
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).