Types of reading test and their application
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.13846Abstract
Penelitian ini dimaksudkan untuk mengetahui bentuk-bentuk soal ujian dalam materi qiraah. Dalam hal ini banyak definisi tentang iktibar terutama dalam ilmu qiraah, bahwa iktibar adalah sebuah media untuk mengukur keberhasilan siswa dalam belajar dengan beberapa bentuk soal yang berbeda-berbeda baik secara lisan atau tulis. Maka untuk mengukur level siswa diberikan bebera soal ujian yang diajwab oleh siswa dengan benar, hal tersebut dimaksudkan untuk mengetahui kemampuan siswa, dalam iktibar qiraah dimaksudkan agar mengetahui kemampuan siswa dalam membaca baik. Oleh karena bentuk soal yang diberikan akan bermacam-macam seperti siswa diminta untunk memhami bacaan, memhami yang dilihat, dan membandigkan dengan apa yang didengan. Biasanya guru memnta siswa untuk membaca teks yang sudah di tulis dengan tidak bersuara, kemudian menjawabnya. Dan juga teksnya sau paragraf atau lebih dengan waktu yang sudah ditentukan yang disesuaikan dengan kemampuan siswa.Downloads
Published
2023-04-09
How to Cite
Mahmudi, I. ., & Almubarak, D. F. . (2023). Types of reading test and their application. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(2), 3125–3128. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.13846
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Ihwan Mahmudi, Dhiya’ul Fikri Almubarak

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).





.png)









