The Effect Of Collaborative Strategic Reading To Improve Students’ Reading Comprehension On Narrative Text At Grade 8th SMPN 7 Pematangsiantar
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.12843Abstract
Bahasa adalah sebuah sistem komunikasi. Bahasa Inggris adalah salah satu bahasa internasional yang digunakan oleh orang-orang di seluruh dunia untuk berkomunikasi. Bahasa Inggris memiliki empat keterampilan dasar, yaitu: mendengarkan, berbicara, membaca, dan menulis. Membaca adalah tindakan membangun makna saat bertransaksi teks. Pemahaman membaca mengacu pada kemampuan untuk memahami sepenuhnya teks tertulis. Namun masih banyak siswa Indonesia yang merasa kesulitan dalam memahami teks bahasa Inggris. Masalah ini terjadi karena beberapa faktor. Salah satu teknik yang dianggap dapat mengatasi masalah ini adalah Collaborative Strategic Reading (CSR). CSR merupakan teknik kolaboratif yang mengajarkan siswa untuk menggunakan strategi pemahaman sambil bekerja secara kooperatif. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan teks naratif sebagai subjek penelitian untuk mengetahui apakah penggunaan Collaborative Strategic Reading (CSR) efektif untuk meningkatkan pemahaman membaca siswa pada teks naratif di kelas VIII SMPN 7 Pematangsiantar.Downloads
Published
2023-03-12
How to Cite
Sihombing, B. A. ., Simangunsong, R. G. ., Simanjuntak, M. D. ., & Silalahi, . I. . (2023). The Effect Of Collaborative Strategic Reading To Improve Students’ Reading Comprehension On Narrative Text At Grade 8th SMPN 7 Pematangsiantar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(2), 551–559. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i2.12843
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Bonita Anjelina Sihombing, Rahelian Gratia Simangunsong, Maretha Diona Simanjuntak, Ima Silalahi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).