Implementasi Kurikulum Merdeka di Tingkat Kelas 7 Dalam Meningkatkan Kognitif Siswa Pada Mata Pelajaran PAI
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11617Abstract
penelitian ini bertujuan untuk menggali efektifitas kurikulum merdeka dalam meningkatkan kognitif siswa pada mata pelajaran PAI dengan menggunakan pendekatan teori belajar kognitifisme. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif untuk memberikan gambaran lapangan penerapan kurikulum merdeka dengan cara observasi, wawancara dan analisis data. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa kurikulum merdeka efektif dalam pembelajaran dan mempermudah pendidik dan lambelajarannya, siswapun merasa nyaman dengan pembelajaran sekarang karena dapat mendorong menjadi lebih aktif dalam belajar, dari aspek kogitif siswa mayoritas dapat mengikuti pembelajaran atau setara dengan 95% siswa.Downloads
Published
2023-01-16
How to Cite
Nurhalizah, T. ., Meliana, S. ., Dedih, U. ., & Erihadiana, M. . (2023). Implementasi Kurikulum Merdeka di Tingkat Kelas 7 Dalam Meningkatkan Kognitif Siswa Pada Mata Pelajaran PAI. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 3783–3794. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11617
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Teti Nurhalizah, Siska Meliana, Ujang Dedih, Mohamad Erihadiana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).