Pengaruh Intelegensi terhadap Perkembangan Pendidikan Anak
DOI:
https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11602Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kecerdasan siswa terhadap hasil belajar di kelas. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dan instrumen yang digunakan adalah observasi, wawancara dan dokumentasi. Penelitian telah menunjukkan bahwa orang cerdas pada umumnya memiliki keterampilan intelektual umum, keterampilan berpikir kreatif dan produktif, keterampilan kepemimpinan, keterampilan dalam semua seni, keterampilan psikomotorik (dan karena itu Intelektual Orang diukur tidak hanya oleh kecerdasannya, tetapi oleh beberapa aspek yang mendukung perkembangannya. potensi mereka, yang kesemuanya dapat memainkan peran positif.Downloads
Published
2023-01-15
How to Cite
Pane, S. S. S. ., Harahap, F. ., & Nasution, F. . (2023). Pengaruh Intelegensi terhadap Perkembangan Pendidikan Anak. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 5(1), 3703–3709. https://doi.org/10.31004/jpdk.v5i1.11602
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2023 Siti Sarah Sitorus Pane, Fitriani Harahap, Fauziah Nasution
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the works authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journals published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).